Reklamlar deyip geçmeyin. Ürünü tanıtmanın ötesinde güldürüyorlar, eğlendiriyorlar, düşündürüyorlar. Keyifli bir reklam, izlenmesinin ardından, anında internet ortamında paylaşılıyor, hatta fanlar oluşuyor. Reklamlar hakkındaki düşüncelerin ve yorumların paylaşıldığı bir çok platform oluşturuldu nette. Bir süredir “reklamkolik” olmaktan dolayı para kazanmak söz konusu. Tıklayıp bol bol reklam izleyen, stres atan, eğlenen insanlar para da kazanıyor.
İnsanların internette fazla zaman geçirmesinden yola çıkan ReklamMatik adlı oluşum, bu fikri geliştirdi. İnsanların zorunlu reklam seyretmekten hoşlanmadıkları günümüzde bu mecra, reklam izlemekten keyif alanları, “gönüllü” olarak onları izleyenleri bir araya getirdi. Hobilerinden dolayı para kazanma olgusu reklamkolikleri çoğalttı. Zaman içinde video reklamların çoğalmasıyla, kazanılan para ve hediyelerin miktarı da arttı. Bu platformların üyeleri genellikle “reklamkolik” olarak nitelendirilen kişiler.
Video çılgınlığı fikir verdi
Esas olarak bir video paylaşım sitesi olan ReklamMatik’te yer alan reklamları izleyerek eğlenen bir çok genç, para da kazanıyor. Bir anlamda, son zamanlarda artan video izleme çılgınlığının reklam sektöründeki yansıması... İnternet üzerinden video paylaşımlarının çığ gibi büyümesi nette bu tür reklam uygulamalarını da yaratmış oldu. İçinde bulunduğumuz kriz içerisinde, firmaların ilk olarak reklam bütçelerini kıstıkları bir gerçek. Bu ortamda, firmalar reklam yatırımlarını daha ölçülebilir olan internet mecrasına doğru yönlendiriyorlar. Murat Gürçekiç, artık reklam sektöründeki firmaların, televizyon için yaptırdıkları reklamları internet ortamına taşımak istediklerini söylüyor. Bu ihtiyaçtan hareketle ReklamMatik,. tüm kullanıcların kolaylıkla ulaşabileceği net ortamında TV reklamlarını bir araya toplamaya başlıyor.
Krizde reklamverenlere alternatif mecra
"Tıkla kazan" yönteminin bir başka versiyonu olan "izle kazan"a her kesimden eğilim var. Bu yöntemde, internette reklam videolarını izleneyenlere belli bir puanı aştıktan sonra ödeme yapılıyor. Tam 5 ayda 150.000 üyeye ulaşan ReklamMatik, Türkiye`de benzeri olmayan tek oluşum. Üyelere para kazanma şansı yaratan ise ünlü markaların reklamları. Her yeni üye ilk başta 80 puan sahibi oluyor. Üye olmak için hiçbir ücret ödenmiyor. Üyeliğin ardından para kazanmak için atılacak ikinci adım üye kazandırarak grup oluşturmak. Yeni üyeleri sisteme dahil eden kişi daha fazla gelir elde ediyor. İnternette uzunca bir zaman geçiren geniş bir kitleye, "reklam izleyerek para kazanın" teklifini götüren ReklamMatik'e yönelik ilgi gittikçe büyüyor. Artık “Neyi izlersem daha fazla kazanırım” düşüncesiyle hareket edip, ona göre reklam seyrediyorlar .
Her geçen gün havuz büyüyor
İki genç girişimci video Sistemin fikir üreticisi Murat Gürçekiç ve Seyit Karan'ın kurduğu www.reklamMatik.com sitesinin hayli ilgi gördüğünü söylüyor . Önemli bir reklam havuzuna sahip olduklarını ve her geçen günü bu havuzun büyüdüğünü anlatıyor. Reklamveren, doğru hedef kitlesine ulaşmak için bu yöntemi tercih ediyor. Çünkü reklamın vermek istediği mesajın kaç kişiye ulaştığı ölçülebiliyor. Ulaşılan kişi sayısına göre Reklammatik'e ödeme yapan reklamveren. izleyici hakkında ayrıntılı demografik bilgiye de sahip oluyor.. Ne kadar çok görüntülenirse gelir artıyor. Bu reklamdan elde edilen kazancı üyelerle paylaşıyorlar.
Puanlar paraya dönüşüyor
Reklammatik yöneticileri üyelikte bir davet şartı olmadığını vurguluyorlar. Bu yolla kişi, ilk puanı kazanmış oluyor. Daha sonra firma tarafından yollanan “haber postalarıyla” reklam kampanyalarından haber veriliyor. Kişi istediği kampanyaya katılıyor ve böylece binlerce puan kazanmanın yolu da açılıyor. Ayrıca alt üyelerin katıldıkları reklamlar üzerinden de puanlar kazanılıyor.
Firma, puanları nakde çevirmek için önce 50 TL karşılığı olan 50.000 puan'a ulaşmayı şart koşuyor. 50.000 puan'a ulaşıldığında 50 TL kişinin banka hesap numarasına yatırılıyor.
İnsanların internette fazla zaman geçirmesinden yola çıkan ReklamMatik adlı oluşum, bu fikri geliştirdi. İnsanların zorunlu reklam seyretmekten hoşlanmadıkları günümüzde bu mecra, reklam izlemekten keyif alanları, “gönüllü” olarak onları izleyenleri bir araya getirdi. Hobilerinden dolayı para kazanma olgusu reklamkolikleri çoğalttı. Zaman içinde video reklamların çoğalmasıyla, kazanılan para ve hediyelerin miktarı da arttı. Bu platformların üyeleri genellikle “reklamkolik” olarak nitelendirilen kişiler.
Video çılgınlığı fikir verdi
Esas olarak bir video paylaşım sitesi olan ReklamMatik’te yer alan reklamları izleyerek eğlenen bir çok genç, para da kazanıyor. Bir anlamda, son zamanlarda artan video izleme çılgınlığının reklam sektöründeki yansıması... İnternet üzerinden video paylaşımlarının çığ gibi büyümesi nette bu tür reklam uygulamalarını da yaratmış oldu. İçinde bulunduğumuz kriz içerisinde, firmaların ilk olarak reklam bütçelerini kıstıkları bir gerçek. Bu ortamda, firmalar reklam yatırımlarını daha ölçülebilir olan internet mecrasına doğru yönlendiriyorlar. Murat Gürçekiç, artık reklam sektöründeki firmaların, televizyon için yaptırdıkları reklamları internet ortamına taşımak istediklerini söylüyor. Bu ihtiyaçtan hareketle ReklamMatik,. tüm kullanıcların kolaylıkla ulaşabileceği net ortamında TV reklamlarını bir araya toplamaya başlıyor.
Krizde reklamverenlere alternatif mecra
"Tıkla kazan" yönteminin bir başka versiyonu olan "izle kazan"a her kesimden eğilim var. Bu yöntemde, internette reklam videolarını izleneyenlere belli bir puanı aştıktan sonra ödeme yapılıyor. Tam 5 ayda 150.000 üyeye ulaşan ReklamMatik, Türkiye`de benzeri olmayan tek oluşum. Üyelere para kazanma şansı yaratan ise ünlü markaların reklamları. Her yeni üye ilk başta 80 puan sahibi oluyor. Üye olmak için hiçbir ücret ödenmiyor. Üyeliğin ardından para kazanmak için atılacak ikinci adım üye kazandırarak grup oluşturmak. Yeni üyeleri sisteme dahil eden kişi daha fazla gelir elde ediyor. İnternette uzunca bir zaman geçiren geniş bir kitleye, "reklam izleyerek para kazanın" teklifini götüren ReklamMatik'e yönelik ilgi gittikçe büyüyor. Artık “Neyi izlersem daha fazla kazanırım” düşüncesiyle hareket edip, ona göre reklam seyrediyorlar .
Her geçen gün havuz büyüyor
İki genç girişimci video Sistemin fikir üreticisi Murat Gürçekiç ve Seyit Karan'ın kurduğu www.reklamMatik.com sitesinin hayli ilgi gördüğünü söylüyor . Önemli bir reklam havuzuna sahip olduklarını ve her geçen günü bu havuzun büyüdüğünü anlatıyor. Reklamveren, doğru hedef kitlesine ulaşmak için bu yöntemi tercih ediyor. Çünkü reklamın vermek istediği mesajın kaç kişiye ulaştığı ölçülebiliyor. Ulaşılan kişi sayısına göre Reklammatik'e ödeme yapan reklamveren. izleyici hakkında ayrıntılı demografik bilgiye de sahip oluyor.. Ne kadar çok görüntülenirse gelir artıyor. Bu reklamdan elde edilen kazancı üyelerle paylaşıyorlar.
Puanlar paraya dönüşüyor
Reklammatik yöneticileri üyelikte bir davet şartı olmadığını vurguluyorlar. Bu yolla kişi, ilk puanı kazanmış oluyor. Daha sonra firma tarafından yollanan “haber postalarıyla” reklam kampanyalarından haber veriliyor. Kişi istediği kampanyaya katılıyor ve böylece binlerce puan kazanmanın yolu da açılıyor. Ayrıca alt üyelerin katıldıkları reklamlar üzerinden de puanlar kazanılıyor.
Firma, puanları nakde çevirmek için önce 50 TL karşılığı olan 50.000 puan'a ulaşmayı şart koşuyor. 50.000 puan'a ulaşıldığında 50 TL kişinin banka hesap numarasına yatırılıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder